نقاش المستخدم:Elph

من ويكيبيديا، الموسوعة الحرة
اذهب إلى التنقل اذهب إلى البحث
Ic archive 48px.svg

هذه الصفحة تؤرشف تلقائيًا بواسطة RCHVBot؛ بعد مضي 10 أيام على آخر رسالة.

{{{4}}}




Apache Abbas.JPG

حجم هذه الصفحة 4٬259 B


تحديد الأدوار و المسؤوليات في استراتيجية ويكيميديا[عدل]

أهلا عباس,

أنا أناس من مؤسسة ويكيميديا, و أتواصل معك بصفتي الرابط بين مؤسسة ويكيميديا و المجتمع الويكيميدي العربي, في كل ما يتعلق بمستقبل و استراتيجية الموسوعة في المستقبل.

في إطار نقاش مستقبل ويكيميديا لسنة 2030 يعتبر تحديد الأدوار و المسؤوليات أمرا أساسيا. حاليا عندك الفرصة للإدلاء برأيك حول مختلف المسؤوليات المتعلقة بويكيميديا.

من برأيك يجب أن يحكم ويكيميديا و كيف يتم اخياره؟ هل يجب أن تكون المسؤوليات على المستوى المحلي أو العالمي أو معا؟ هل يجب أن يكون هنالك ممثل للبلد أو مجموعة المستخدمين أو على المستوى العربي؟

هاته الأسئلة و غيرها محورية لمستقبل الموسوعة, حيث أنها ستحدد كيف سيتم قيادة الحركة في المستقبل. لا تترد بالتعبير عن رأيك إما بالاتصال بي مباشرة, أو بالإدلاء برأيك على صفحة النقاش الخاصة بالأدوار و المسؤوليات على الرابط التالي

مع التحيات,

أناس.--ASedrati (WMF) (نقاش) 11:03، 14 أبريل 2019 (ت ع م)

#1Lib1Ref May 2019[عدل]

1biblio1ref 1ori.svg The Wikipedia Library – #1Lib1Ref

As you might've already known, #1Lib1Ref is happening again in May!

#1Lib1Ref, the annual campaign where librarians add references to improve Wikipedia, is back for another round, running from May 15th to June 5th, 2019.

  • Not every part of the world is in sync, more particularly the southern and northern hemispheres. While the January version of the #1lib1ref campaign works well mostly for the northern hemisphere, it doesn't for the countries below the equator. Hence #1lib1ref May! This is a great expansion of the event and it means that there is another opportunity to make Wikipedia more factual and verifiable by leveraging the expertise of librarians around the world.
  • While this campaign encourages participation from the southern hemisphere, we would love for you to join us even if you participated in the January campaign – after all, Wikipedia is only as strong as its references! So whether we call this 1Lib1Ref May, 1Lib1Ref for the Southern Hemisphere, or 1Lib1Ref Strikes Back, the point is the excitement is building again, and we'd like you to be a part of it.

On behalf of The Wikipedia Library Team --MediaWiki message delivery (نقاش) 18:53، 14 أبريل 2019 (ت ع م)

For any queries/clarifications and help with organising, contact fnarteyAt sign.svgwikimedia[dot]org (Felix Nartey).